2016. május 8., vasárnap

Az első díj!

Ezer hála Christina Prichard-nak, az 50 Dolog, amit nem mondtam el című elképesztő blog szerzőjének!

Sziasztok drága olvasóim! Először is szeretném megosztani veletek, hogy a napokban volt ugye az írásbeli érettségi, ami nekem majdnem le is zárult és már csak a szakmai írásbeli van vissza ami után pedig teljes gőzzel tanulhatok a szóbelire. Az utóbbi napokban ugyan nem voltam, éppen ezért le is maradtam egy-két eseményről, mint például a blog megkapta Christinától az első díját, amit nem tudok elégszer megköszönni! Hogy ne húzzam tovább a szót, bele is kezdek a kérdések megválaszolásába! :) A teljes szöveget a bejegyzés belsejében olvashatjátok el!

Szabályok: 
  1. Köszönd meg a díjat és tedd ki, kitől kaptad! 
  2. Olvasd el annak a blogját, akitől kaptad! 
  3. Írj tizenkét dolgot az illető blogjáról! 
  4. Írj tizenkét dolgot a saját blogodról! 
  5. Válaszolj a tizenkét kérdésre! 
  6. Tegyél fel tizenkét kérdést! 
  7. Kommentelj annak a blogján, akitől kaptad, hiszen mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény, a lényeg, hogy építőjellegű legyen! 
12 dolog Christina blogjáról:
  1. A történet főszereplője egy Michael Row nevű srác.
  2. A főszereplők 18-19 évesek.
  3. A blog nem olyan rég nyitotta meg kapuit.
  4. A blog szerzője Christina, aki két versenyre is jelentkezett jelenleg.
  5. Az első fejezetet, ami fent van, a szerző korábban osztotta meg, mint azt tervezte. 
  6. Összesen 50 levelet ír Octavia Michael-nek, de naponta csak egyet olvashat el belőle a fiú és nem is szólhat róla senkinek sem.
  7. A főszereplőket a Teen Wolf c. sorozat két szereplőjéről mintázta.
  8. A blog címe (50 Dolog, amit nem mondtam el) tulajdonképpen már el is mondja a történet leírását.
  9. Christina a levelek mellé zenéket is megoszt, amit odaillőnek talál (ezt külön menüben találhatjátok). 
  10. Több feliratkozó is nyomon követi a blog sorsának alakulását.
  11. A történet Michael szemszögéből íródott, az ő szemszögéből mutatja be az eseményeket.
  12. Az első fejezet, ami fent van a blogon, az egy ún. 0. levél, amiben Octavia elmondja a szabályokat és bocsánatot kér Michael-től azért, amit vele tett.
12 dolog a saját blogomról: 
  1.  A történetet E/3 személyben írom és próbálom több szemszögből elmesélni a történéseket.
  2. A főszereplőt Elisabeth Moore-nak hívják.
  3. A fejezeteket próbálom minél hosszabbra megírni.
  4. A fejezeteket általában 1-2 hetente osztom meg.
  5. Írás közben beleélem magam az adott szereplő helyzetébe.
  6. Többször is átgondolom az eseményeket és következményeiket.
  7. A levelek a fejezetek elején olvashatóak, ha Elisabeth (Liz) szemszögéből írom a szöveget.
  8. Még csupán 2 fejezet van fent, a 3. még nincs teljesen kész.
  9. Igyekszem odafigyelni a helyesírásra, tagolásra, bekezdések hosszúságára és a szereplők, történések részletes bemutatására.
  10. A történetet szórakozásképpen írom, azért, mert már régóta szeretnék egy hasonló történetet összehozni.
  11. Egyenlőre egy nem saját készítésű sablon van fent a blogon, de igyekszem egy sajáttal is előállni.
  12. Szeretem, ha a blogom letisztult, könnyen megtalálhatóak rajta a fontos információk.
12 válasz:
  1. Miért kezdtél el írni? Sokat olvastam már régebben is és szerettem volna valami saját történetet is összehozni, megalkotni, amiben én alakítom a szálakat, eseményeket és a szereplőket.
  2. Melyik szereplőd szereted a legjobban? Mindegyiket ugyanannyira szeretem, mert lehetővé teszik a számomra, hogy valaki más bőrébe bújjak.
  3. Mi motivál? Leginkább az, hogy valami maradandót alkossak és kiéljem a fantáziám.
  4. Van blogger példaképed? Nincsen különösebben.
  5. Ha igen, ki? Nincs.
  6. Szüleid, barátaid, rokonaid tudják, hogy írsz? Egyetlen egy barátnőm tudja, a családom, ismerőseim nem.
  7. Szeretnéd a későbbiekben kiadni valamelyik történeted? Természetesen, de ahhoz előbb be is kéne fejeznem egyet.
  8. Mit gondolsz, ha egy más ember lennél olvasnád a saját blogod? Hát, ha erre tévednék, akkor lehetséges, bár nem tudom.
  9. Szoktál zenét hallgatni írás közben? Van, mikor hallgatok, de nem mindig szeretek közben bármit is hallgatni, mert általában elvonja a figyelmem és nem tudom hol tartottam.
  10. Volt már olyan, hogy abba akartad hagyni az írást? Volt már, hogy abbahagytam, de általában mindig visszatérek hozzá. :)
  11. Ha igen, miért? Sok minden történt velem az utóbbi években és egyszerűen nagyon kimerült voltam és semmi ötletem nem volt.
  12. Van valami komolyabb célod az írással? Nem mondhatnám. Ha sikerül kiadatnom egyik könyvem a jövőben, akkor lesz talán majd, de a közeljövőben nem igen hiszem.
12 kérdésem:
  1. Van valaki, aki támogat az írásban? Ha igen, mióta?
  2. Ha lehetőséged adódik kiadatni egyik írásod, élni fogsz a lehetőséggel?
  3. Mi ösztönöz téged? Mi motivál és inspirál a legjobban?
  4. Mit gondolsz, a szereplőidben mennyire vagy bennük? (Úgy értem, mennyire hasonlítanak rád a szereplőid?)
  5. Mit szeretsz az írásban a legjobban és mit a legkevésbé?
  6. Miért kezdtél el írni?
  7. Szeretsz zenét hallgatni írás közben? Miért/miért nem?
  8. Van példaképed (lehet ismert szerző vagy akár egy bloggerina is)?
  9. A környezeted tudja, hogy írsz? Ha igen, mit szólnak hozzá?
  10. Mi az a dolog, amit szerinted minden írónak be kell tartania? Mitől válik valaki igazán íróvá? Mi az, amitől szerinted egy író elveszti a hitelességét? (Akár a blogok világában is!)
  11. Volt már olyan, hogy kifogytál az ötletekből? Részletezd kérlek!
  12. Mi az, amitől a legjobban tartasz? (Pl.: kifogysz az ötletekből, elmegy a kedved az írástól, stb...)
Akiknek küldeném:
  1. Jia Wood
  2. Fanni M.
  3. Heather Cox
  4. Gabby
  5. Abeth
  6. Sophie S. Argent és Apollonia Cartell
  7. Dora G.
  8. Nicole Bower

8 megjegyzés:

  1. Szia!:)
    Köszönöm, hogy küldtél nekem is egy díjat, hálás vagyok! Mindig is akartam kapni egy ilyet, és most lám-lám, teljesült a vágyam:D A lehető leghamarabb válaszolni fogok a kérdéseidre.
    Mindig is a történetek írása ment jobban, mint a szemtől-szembeni hálálkodás, szóval ha egy cseppet ritkának találod ezt a "Köszönd meg az írónak" részt, akkor sajnálom...
    Még utoljára... hálás köszönetem^^

    Sok puszi,
    Fanni M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága!

      Nagyon szívesen adtam, úgy gondoltam, megérdemelted! Mindenkinek jól esik, ha elismerik a munkáját, én szinte ujjongtam. :)
      A hálálkodással pedig én is hasonlóképp vagyok, mint te. A "köszönöm szépen" és a "nagyon hálás vagyok, hogy gondoltál rám" mondatokon kívül mást nem igen tudok mondani/írni, ha kapok 1-1 díjat. :)

      Puszi,
      Shay.

      Törlés
  2. Drága Shay!
    Nagyon szépen köszönöm a díjat, igazán örülök neki! Mivel ez a blogom első díja, huh, leírhatatlanul izgatott vagyok.:D Hálás köszönetem, amiért gondoltál rám!^^
    Ezer ölelés, Jia. xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Jia! :)

      Ugyan, mindig öröm egy tehetségnek díjat adni! ;) Szívesen adtam :)

      Puszi,
      Shay.

      Törlés
  3. Kedves Shay!
    Nagyon szépen köszönöm a díjat, örülök, hogy rám gondoltál!
    Amint tudom, ki is teszem!☺

    Puszillak,
    Gabby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gabby!

      Nagyon szívesen adtam egy olyan írónak, aki igazán megérdemli! Sok sikert kívánok neked a későbbiekre! :)

      Puszi,
      Shay.

      Törlés
  4. Hellobello! Köszönöm szépen a díjat, nem is gondoltam volna, így aztán igazán meglepett ^^ Hálás vagyok érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Abeth!

      Nagyon örülök, hogy meglepetést szereztem neked! ;) Majd meglesem a válaszokat is, kíváncsi vagyok. :)

      Puszi,
      Shay.

      Törlés

Followers